torsdag 23 oktober 2008

Tvätta

Idag så vaknade jag kl 12 av att jag skulle upp och tvätta!

Och när man bor 4 grabbar, då är det inte lite tvätt som ska tvättas!! :) sköna är att jag har bokat upp tvättmaskinen ett bra tag... men det tar ju tid och torka...

en grej som jag tänker på det med tvätta...

Vi tvättar oss när vi varit på toa...
Även när vi pillat i näsan?!
också när vi också har lagat mat och kladdiga efter bakat bullar...

Alltså vårat yttre, även våra kläder!! Men varför tvättar vi oss inte mer i det inre?

Jag vet bara en som kan göra dig helt VIT inombord, vit som snö, mjuk som lambi-toalettpapper,
Jesus...

Det kvittar hur mycket du försöker och göra, o försöka tvätta ditt inre på egen hand och försöka vara så duktig.. Utan det är bara blodet från Jesus kristus som rann på korset för dig och mig... bara det kan få dig ren...

Så när du nästa gång ser en vit t-shirt med en stor fläck, tänk efter om du själv har någon stor fläck i ditt inre, och likaväl som du använder tvättmedlet för vittvätt, se ska du använda Jesus till ditt ditt inre :)

Jag har prövat - det funkar! btv nu ska jag ner till källaren igen och hänga in tvätt!

Låt varje grej du gör bli till ära för Gud - citat min kompis Jakob "jag vill göra varje sak till en andakt, inte bara när jag sjunger och ber utan när jag diskar eller städar"

Ha en fantatiskt bra dag - glöm inte sången!

Vem e kungen i Djungeln *OH OH* Vem e sjungeln på skön *barra barra" Vem e kungen i universum, vem e Kung i mig? J E S U S :)

När du är kristen så är du ingen mes, men däremot kan man bli som ett barn :) Det är FET GLÄDJE!

Inga kommentarer: