onsdag 1 oktober 2008

Vad är meningen med ditt liv?

Häromdagen så pratade jag med en underbar människa och vi kom in på olika saker.

Jag berättade för henne lite om vad jag trodde var livet mening, och vi kom in på ganska djupa saker. Senare fick jag veta att detta samtal berörde henne...

Jag har tänkt på det nu några dagar - och det är ju något som många tänkt på hela tiden och går och tänker på... Vad är meningen med mitt liv?

1. Är det att ha roligt? Men varför får då vissa vakna upp i slummen varje dag? vad är livets mening för honom? finns det någon som gäller alla människor eller något som gäller person från person, beroende på vad man har förutsättningar

2, Är det för att föröka sig? -

3. Är livet mening att bara att finnas till och sen dö?

4. Att älska Gud och ens medmänniskor (dettar röstar jag på, oväntat??)

Skriv gärna in på vad du tror är livets mening? - kommentera gärna!

Jag tror jag kommer fortsätta o skriva livsfrågor här och saker som många tänker på och sen utveckla lite på vad jag har för frågor - för många svar kanske jag inte har - men jag får ändå kramla mig fast vid Gud ändå :)

KRAMAR o Pussar :)
// Christian

Inga kommentarer: