torsdag 18 september 2008

Glädje mitt i livet

Vill bara nämna tre saker som gör att jag blir glad och varför man får känna glädje!

1. Jag blir glad när jag tänker att det inte finns NÅGOT som kan stoppa hoppet. Finns inget som gör att att jag ska tappa det. Även när man går igenom tuffa tider och när det gäller mig så när jag mår dåligt, då mår jag väldigt dåligt... Men jag har fått något som gör att jag kan känna glädje även när det är smärtsamt.. Det stavas - J - e - s - u - s :)

2. Vänner
Jag har precis varit med 7 vänner här ikväll, vi har haft det riktigt gott, har några vänner från Uppsala som är nere o hälsar på, och sen en go kompis som är från Nässjö. Så underbart tacksam för att man får ha vänner som man verkligen kan dela allt med. för några år sedan hade jag inte några i huvudtaget, men nu har jag fått några, sådan glädje! :)

3. Malmö
Vet inte varför, håller inte på hockeylaget, inte fotbollslaget heller, men den här staden och de här människorna får mig att bli glad. Så sjukt vacker stad... O människorna, Wow :)

--------------

Idag - fredag... ska jag ha en underbar dag, se vad den bjuder på. Sen ska jag jobba 22-08, saftigt :)

laddar lite faktiskt för nästa vecka redan... våra föräldrar kommer till Malmö, tyvärr kommer inte farsan, men då blir vi 7 föräldrar och 4 barn, härligt :)

btv, idag spelade vi in lite film, ska redigera lite tänkte jag.. grymt kul!

En bön jag har - mindre av mig och mitt ego och mer av Jesus och andra människor. (betyder inte att jag ska hata mig själv eller att jag tycker mindre om det, utan handlar om att mina intressen och sådant ska inte få så stort fokus, utan att det som Jesus gillar, det ska ha värde..
berätta om att han älskar människor)


--- Bara säga det till er, jag har världens bäste bror - Christoffer Samuelsson.. saknar han gärnet... Men i Oktober kommer han till Malmö... bara han inte kommer ner vid 26-28, då är jag i Uppsala.

GLÄDJE! :)

Inga kommentarer: