söndag 14 september 2008

Gott

Vill bara skriva några ord idag!

Det är så gott att få må dåligt ibland, att bara få gråta ur..

När jag har det tufft så har jag ofta väldigt tufft , men för det mesta nu för tiden så är jag väldigt tacksam för livet...

Idag har jag jobbat...startade 06.45 - 15.30...
Första dagen på länge blev jag faktiskt irriterad på en kund... Han hittade verkligen det som gjorde mig arg, stod massa folk som kollade, jag fick hålla mig lungn...

Det som jag tror hjälpte var att jag bad hela tiden, för jag hade riktig lust att skälla ut honom

Komiska med statoil i Malmö är att vi har en pärm för människor som är blockerade på våran station, så var det verkligen inte i Gränna... Här är det OK att slänga ut vem som helst och typ om de säger far åt ********, då får jag typ slänga ut han... känns konstigt...

En annan grej är att folk kommer fram till mig och säger " Du är så glad hela tiden, men efter ett tag här i Malmö kommer du bli som alla andra, sura" - Med Guds hjälp ska det bli ändring på det.. Det har blivit ett mål att verkligen sprida Glädje på Statoil o där man går runt...

Jag har en källa där jag hämtar Glädjen - Jesus :)

btv - God service är verkligen viktigt... Jag var på apoteket igår och jag väldigt dåligt bemött, tänkte fråga om några grejer, och det blev inget bra... Så ett tips, om du jobbar på affär eller med människor, var tillmötesgående, se människan!

´Ni som är sugna och komma till Malmö är så välkomna. vi har verkligen öppet för er. vi har haft flera som sovit över hos oss. Nästa vecka ska nog vara 4 st som sover över.. Det är glädje :)

Fina blir när det blir människor från Malmö som ingen bryr sig om, tänk att få bjuda hem dem - LÄNGTAR! och vi har faktiskt bjudit hem en del, men verkar som "bra för att vara sant" känns som de kanske tror att vi tror att vi är bättre, men så är det verkligen inte!

Korta rader - njaeeee...

Hör av er! :) GLÄDJE

Inga kommentarer: